Soos die val deur een persoon, Adam, veroorsaak is, so moes
dit deur een persoon, Jesus Christus, weer voor betaal word sodat elkeen wat
glo vrygespreek kan word.
Een voorbeeld wat ons reg deur die Bybel kry, is dat
die eerste, of menslike besluit, altyd verwerping bewerk het, terwyl die tweede
altyd die Goddelike oplossing wys. Soos genoem het, die eerste Adam het die val
bewerkstellig, en Christus as die tweede Adam, het die verlossing gebring. So
sien ons dit tussen Kain en Abel, Ismael en Isak, Esau en Jakob, Josef se twee
seuns Manasse en Efraim, die eerste tablette met die wet wat slegs vir Israel
was maar deur hulle verbreek is deur afgodery met die goue kalf, en dus die
tweede tablette wat vir ons almal sal geld. So is Saul ook as eerste koning
gesalf en aangestel omdat Israel die HERE verwerp het en het hy ook verkeerd
gedoen en is deur die HERE onttroon terwyl Dawid as tweede koning gesalf en
aangestel is en wat vriend van die HERE was. Al die ander konings na Dawid is
deur mense aangestel en nie een van die hulle is weer deur die HERE gesalf nie.
So geld dit ook vir Israel en Kerk vandag, met Israel wat eersteling was en
deur die HERE as Sy gesalfde volk geleef het maar Christus verwerp het, en is
ons as Kerk die volmaakte oplossing van die Vader daar gestel sodat elkeen wat
glo in Christus, gered is en sal word.
Die eerste geregtigheid was die
onderhouding van die wet (En dit sal geregtigheid vir ons wees as ons
sorgvuldig al hierdie gebooie hou voor die aangesig van die HERE onse God soos
Hy ons beveel het Deut 6:25.) en die tweede geregtigheid, Jesus Christus as
verbondsoffer. “Want omdat hulle die geregtigheid van God nie ken nie en
hulle eie geregtigheid probeer oprig, het hulle hul aan die geregtigheid van
God nie onderwerp nie. Want Christus is die einde van die wet tot geregtigheid
vir elkeen wat glo. Want Moses beskrywe die geregtigheid wat uit die wet is:
Die mens wat hierdie dinge doen, sal daardeur lewe. (Rom 10:3-5) Jer 23:6
“In sy dae sal Juda verlos word en Israel veilig woon; en dit is sy naam
waarmee Hy genoem sal word: DIE HERE ONS GEREGTIGHEID.”
En dan kom ons by Paulus se mooi opsomming vir ons in
Galasiërs. “Maar destyds, toe julle God
nie geken het nie, het julle dié gedien wat van nature geen gode is nie; maar
nou dat julle God ken, of liewer deur God geken is, hoe keer julle weer terug
tot die swakke en armoedige eerste beginsels wat julle weer van voor af aan wil
dien? Julle neem dae en en maande en tye en jare waar. Ek vrees vir julle dat
ek miskien tevergeefs aan julle gearbei het. Broeders, ek bid julle, word soos
ek, want ek is ook soos julle. Julle het my geen onreg aangedoen nie; maar
julle weet dat ek ten gevolge van krankheid van die vlees die eerste keer die
evangelie aan julle verkondig het; en julle het my beproewing in my vlees nie
verag of verfoei nie, maar julle het my ontvang as ‘n engel van God, ja, as
Christus Jesus. Wat was dan julle saligprysing? Want ek getuig van julle dat
julle, as dit moontlik was, jul oë uitgegrawe en vir my sou gegee het. Het ek
dan julle vyand geword deur julle die waarheid te vertel? Hulle ywer vir julle
is nie goed nie, maar hulle wil ons buitesluit, sodat julle vir hulle kan ywer.
Dit is goed as daar altyd geywer word in ‘n goeie saak en nie alleen wanneer ek
by julle teenwoordig is nie, my kinders, vir wie ek weer in barensnood is
totdat Christus in julle ‘n gestalte verkry. En ek sou wens om nou by julle
teenwoordig te wees en my stem te verander, want ek is buite raad met julle.
Julle wat onder die wet wil wees, sê vir my, luister julle nie na die wet nie?
Want daar is geskrywe dat Abraham twee seuns gehad het, een uit die slavin en
een uit die vrye. Maar die een uit die slavin is gebore na die vlees, en die
ander een uit die vrye deur die belofte. Dit is sinnebeelde, want dié vroue
staan vir twee verbonde: een, van die berg Sinai afkomstig, wat vir die
slawerny kinders baar—dit is Hagar; want Hagar staan vir die berg Sinai in
Arabië en kom ooreen met die teenswoordige Jerusalem en is met haar kinders saam
in slawerny. Maar Jerusalem daarbo is vry; en dit is die moeder van ons almal.
Want daar is geskrywe: Verbly jou, onvrugbare wat nie baar nie; breek uit en
roep, jy wat geen barensnood het nie, want die kinders van die eensame is meer
as van haar wat ‘n man het. Maar ons, broeders, is soos Isak, kinders van die
belofte; maar soos destyds hy wat na die vlees gebore is, hom wat na die Gees
was, vervolg het, so is dit nou ook. Maar wat sê die Skrif? Werp die slavin en
haar seun uit, want nooit mag die seun van die slavin saam met die seun van die
vrye erwe nie. Daarom, broeders, ons is nie kinders van die slavin nie, maar
van die vrye.” (Gal 4:8-31)
Geen opmerkings nie:
Plaas 'n opmerking